Thuis met klanken spelen!

Waar zit de klank in?
Zoek met je klankenzoekformulier naar dingen waar de klank in zit en teken ze op de goede plek

Bingo!
klankenbingo voor thuis.  Met bingokaarten voor de ouderen en de jongste kleuters.

Klanklopen
Loop de letter! Best moeilijk, maar je leert heel goed hoe je een letters schrijft.

klanken kleuren!
Koppel je kleuren aan een letter en maak er iets moois van met deze kanken kleurplaat.

In de klankentaxi!
De klankentaxi brengt alle klanken rond! Bewegen en klanken oefenen tegelijkertijd. Heel leuk en je hebt er alleen maar een beetje fantasie voor nodig.

Klanksok
Met sokken op klanken gooien… dat is leuk en leerzaam! Juf Ellen laat met een filmpje zien hoe het moet.

Rond de tafel
Leuke consolideer activiteit die je eenvoudig en snel elk moment van elke dag kunt doen.

Verstoppertje
Wij hebben letters gezocht,  buiten in het weiland en in het bos. Kun jij ze ook vinden?

Waar is de w?
Rijmen is belangrijk voor de taalontwikkeling. Om voor te lezen; een gedicht over w.

Klankentocht
Een echte kleuter-klankenspeurtocht met opdrachten waardoor je de klanken nog beter leert kennen

Natte klanken
Buiten met water én met klanken spelen… hoe leuk is dat?

Wat schrijf jij daar?
Welke tetter schrijf jij op mijn rug? Leuk en spannend om even snel tussendoor te doen.

Ren de klank!
Lekker van klank naar klank rennen en tegelijk goed leren luisteren en herkennen!

Letters leggen met..
Zelf bedenken welke letter je gaat leggen en vooral waarmee…. De kinderen vinden het erg leuk en ze leren de letter heel goed kennen!

Ik hoor de klank en ik…
Dolle pret met een klank van de week of dag. Wat ga je doen als je m hoort?

Voorlezen:  De klank u
Voor even tussendoor. Een gedichtje met de u

Klankkleien
Zelf klei maken en dan aan de slag!

Hinkel de klanken
Lekker buiten spelen op een hinkelbaan met klanken.

De wachtklank op de deur!
Je mag naar binnen als je de wachtklank zegt!

Voor in de vakantie:

vakantieletters kinderen  groep 1

Letterpret_voor_groep_2

En dan is het natuurlijk wél belangrijk dat u de klanken goed uitspreekt. Uw kind kent bijvoorbeeld waarschijnlijk de pee niet, maar de puh wél.

Hoe_klinken_de_letters_als_we_ze_fonetisch_uitspreken